Page 1 of 1

Red Veil i Icestorm - PowerLevel frakcji

PostPosted: September 22nd, 2017, 7:48 am
by KędzioR_vo
Deathlok na forum Wargamera założył IMO ciekawy i niełatwy temat o takiej treści:
DEATHLOK na WG wrote:Myślę nad zakupem i podzieleniem się z kolegą
Red veil + beyond
Icestorm+beyond

Jak Twoim zdaniem wyglądał by powerlevel frakcji Haqqislam, Nomads, Panoceania, YuJing w takiej konfiguracji ? (z tego co powyżej)
1.
2.
3.
4. ?

Dodatkowo czy taka frakcja ze startera wsparta przez beyond przypomina regularną, kompetytywną rozpiskę ?


Zaintrygowało mnie to na tyle, by poczytać Wasze opinie. Ja sam się nieco rozpisałem, o w ten sposób:
KR_vo wrote:przed wyjściem rozszerzeń Beyond byłem pewien, że Haqqislam ma najtrudniej w starciach frakcji starterowych. Kupiłem na spółkę Red Veil i to, co Yu Jing tam miał, było IMO sporo silniejsze (i łatwiejsze do użycia) niż to, co posiadał Haqq. Zwłaszcza, że Azjaci mieli kilku twardszych typów, którzy mogli przyjąć nieco kopa, zaś Islamiści raczej miękkie jednostki, które są drogie, za to niełatwe do wykorzystania, i giną bardzo szybko przy odrobinie pecha (Khawarij, Zhayedan). Totalnym nieporozumieniem jest w ogóle wywalenie z uproszczonych zasad kilku istotnych dla Haqqu rzeczy - choćby tego, że snajper ma pistolet i stojąc na połowie pola bitwy nie musi strzelać na 0 bądź -3, albo tego, że Zhayedan posiada amunicję "podwójnego działania" - każde trafienie powoduje bowiem test BTSa z połową wartości (Breaker) oraz ARMa.
Szczerze współczułem nowym adeptom Haqqu, że ucząc się gry muszą robić to przeciw przeważającemu IMO wrogowi.
Al Fassed nieco poprawia przeżywalność, ale to przekokszony zasadami i ekwipunkiem wypełniacz, który i tak w prostym mordowaniu jest gorszy od Hsiena.
Po wyjściu Beyond robi się o tyle ciekawiej, że Haqq zyskuje Fidaya, a to jednostka, która może naprawdę wiele pomóc. Również Tarik ma swoje plusy, choć trzeba się nauczyć go używać. Ragik też jest bardzo dobry, z tym, że Boarding Shotgunem to najmniej sensowna wersja tego żołnierza, zdecydowanie ciekawszy byłby z Riflem + Light Shotgune.

Yu Jing w Beyond dostał za to dwóch kamuflażowców, w tym jednego mordercę - ciężką piechotę Daofei, oraz niezłego agenta. Jak dla mnie Beyondy nieco wyrównały zestaw Red Veil, ale jako całokształt i tak mam wrażenie, że Yu Jing, posiadający łącznie 3 ciężkie piechoty z 2 życiami, posiada przewagę nad Haqqiem, zwłaszcza na początku gry.

W kwestii ICestorm miałem wrażenie, że same startery są dość wyrównane. Nie gram żadną z tych frakcji, ale to były dość generyczne, sensowne zestawy. Nie umiem wskazać przewagi.
Natomiast w Beyond nomadzi dostali Krizę, który IMO jest naprawdę potężny, no i snajpera Intrudera, a to genialny strzelec, i mimo tego, że PanOcka ma też świetnego Aquilę, to jednak wskazałbym na Nomadów, jako zestaw mocniejszy.

Za to ciekaw jestem, jak to widzą inni.


Podsumowując:
W kwestii ułożenia zestawów od 1 do 4 to szczerze nie wiem, jak miałoby to wyglądać. Po wyposażeniu WYSIWYGowym wydaje mi się, że Yu Jing ma największego kopa na start, więc może...

1. Yu Jing
2. Nomads
3. Haqqislam
4. PanOCeania

Haqq na 3, bo żal mi było moją armię dawać na ostatnie, a PanO wiadomo, ssie :P

A w kwestii gier kompetetywnych - każdy z tych zestawów mógłby zostać poprawiony w jakiś sposób, acz wszystkie dają dobry start.

Co sądzi reszta?...


PozdRawiam

Re: Red Veil i Icestorm - PowerLevel frakcji

PostPosted: September 22nd, 2017, 7:31 pm
by Maru
o Cikawy temat ale nie kompletny dodał bym do niego chwilowo dostępne 3 300p startery do Onyxu , Tochy i . Alephu
co do mocy zestawów
YJ jest przekoksowany w kategorii RV i IS
masa cammo , specjalistów Hi i ogólne łatwe w graniu
Nomadzi - Borat jest mocny ale nie na tyle bym dawał 2 miejsce , nie zmienia faktu że wsparcie w postaci Hellcata Spoitfire i intrudera jest mega mocne - nomen omen najlepsze modele w frakcji
PO 2 z 3 modeli w dodatku to totalne Meh ale Swiss HMG to kompletna pomyłka - to nie jest ani S5 jak by statsy wskazywały ani nie jest mega drogie - od taki prawie Cuter S2 - kompletne nieporozumienie w kwestii projektu jednostki - sam ten model może wygrać większość gier - bo tak - tyle że jest to "One trick ponny"
HAQQ - Fiday i Ragik .. i to ragik z pompką - oba modele trudne do grania ale bardzo mocne jak się wie jak - w pojedynku RV i IS gdzie niema sektorów wiec link nie odpowie na pompkę ani na fidaya - jest to bardzo mocne kombo no i Tarik .. V2.5 zasada Fatality2 w zasadzie pozwala zabić mu dowolny model na stole mając mega niefarta i turlając 4x 1 - bardzo gięta zasada dodatkowo to taka Hi z mega szybkim ruchem i supeł jumpem - wiec manewry takie jak z Ahillesem sa mozliwe z wybieganiem z flanki albo z Cautious movmentem a 6 cali - zdecydowane Kebaby dostały trudną do gry listę ale jednostki są mocne
teraz tak jak sie to ma vs te powyższe 3 startery ?
Aleph : to jakiś miks herosów do których brak Torakipokrak i myrmidongów - dowolny z powyższych jest lepszy
Onyx - to jakiś mroczny zestaw - nie wiem czy bardziej gięty niz YJ ale mocny
Tochaczu : no tu brak 2 boxów i jest lista na ITS i to nie taka tam pitu pitu .. a to co jest z boxa to brakuje tylko Ad a był by przekoksowany zestaw na początek

to tak :
IS - oba zestawy sa proste w grze z czego nomadzi dostali 3 jednostki które sa tak jakby nagle najlepsze w slocie a PO dostało Swisa ... który jest z innej bajki i 2 wypełniacze ... można rzecz że dostali porówno ..
RV : YJ w bazowym był lepszy od HAQQ bo dostał dobre jednostki kiedy HAQQ dostało nowe jednostki (i jeszcze pocięte zasady na jednostkach których uzasadnieniem istnienia są te brakujące zasady .. ) a w dodatku YJ dostał 2 cammo i model który wygląda jak kolejny Gujlang .. a HAQQ dostało 2 profile które miał YJ a nie HAQQ - czyli AD i infiltrator nie snajper .. no i Tarika bo Haqq ma za mało modeli S5 w jednej liście - by było trudniej sie chować przed jednostkami cammo YJ .. :roll: - na plus wychodzi tu ponownie YJ bo poprostu łatwo tym grać :)

(lecz jak powiedziałem zasada Fatality 2 jest jak dla mnie kutkę gięta - tyle że bez niej Tarik ani Kawiarz by nie trafiali do list bo poco skoro można wystawić coś bardziej zbalansowanego punktami )
tak wiem Borat ma Ful auto i straszne przez potworne (coś jak dronka z total reaction z marksmanem ) - ale nadal trzeba wygrać ftf na normalnych zasadach a Fatality 2 pozwala ci przegrać jak tylko można najgorzej - w efekcie czego wygrać rzut - to jest wyjątek z mechaniki tej gry

Re: Red Veil i Icestorm - PowerLevel frakcji

PostPosted: October 16th, 2017, 11:03 am
by DeathNote
Dzięki za rozpisanie.

Ale wyniki nie są totalnie po mojej myśli. PanOceania najlepsza armia a na ostatnim miejscu, jeszcze jakieś stare modele jej przywalili...

Kiedy oni wydadzą następne 300pts gotowe składy ? Może tam PanO dostanie coś godnego uwagi

Re: Red Veil i Icestorm - PowerLevel frakcji

PostPosted: October 21st, 2017, 4:16 pm
by Maru
DeathNote wrote:Dzięki za rozpisanie.

PanOceania najlepsza armia a na ostatnim miejscu, jeszcze jakieś stare modele jej przywalili...


:lol: Smiechłem sie ..
Chcesz najlepsze armii graj Ariadna - ale potem nie narzekaj ze czujesz się brudny i musisz sie umyć by nie czuć obrzydzenia do samego siebie ;)
PO nie jest najlepsza PO to mokry sen władcy tabelek excela - najbardziej zoptymalizowane koszty i +1 BS ale i najbardziej przewidywalne rozpiski - jak trafisz na kogoś kto zna PO (wszyscy gracze na turniejach nie będący nowymi graczami ) to możesz od razu grać z jawną rozpiska - i tak wiadomo co zabrałeś ze sobą - no chyba że jesteś klimaciarzem i z rycerzami przyszedłeś - ale wtedy i tak wiadomo co masz w liście bo Excel podpowiada co idealnie pasuje w punktach

acha i uzupełnienie w nomadach zamiast Hellcata - Tom Cat i wtedy było by best in slot

Re: Red Veil i Icestorm - PowerLevel frakcji

PostPosted: October 23rd, 2017, 11:51 am
by Godeyes
Maru wrote:(...) bo Excel podpowiada co idealnie pasuje w punktach

Czy ja mógłbym prosić o namiar na takiego excela ?
Pytam poważnie :P